Wiele praktyk medycznych staje w obliczu przyszłości swojej praktyki i finansów. Ciągle rosnące koszty, szczególnie usług i materiałów eksploatacyjnych, postawiły wielu lekarzy w trudnej sytuacji finansowej. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku praktyk, które nie akceptują ubezpieczenia i muszą polegać na stałych opłatach za usługi i leki. Oprócz wyżej wymienionych czynników, innym powszechnym problemem w dzisiejszym klimacie ekonomicznym jest wzrost znaczenia „konsumenta”. Przy większej liczbie osób korzystających z internetowych stron zakupowych, ceny towarów i usług mają tendencję do spadku, ponieważ konsumenci szukają alternatyw w niższej cenie. W związku z tym, praktyki medyczne powinny zwrócić uwagę na rosnący trend w kierunku obniżania cen – lub cen wartości – we wszystkich sektorach usług i być odpowiednio przygotowane.
Przetarg – co to jest?
Proces zapraszania ludzi do składania ofert na produkt lub usługę, w zamian za obietnicę wygranej. Można to robić na różne sposoby, ale przetarg to ogólnie proces składania oferty sprzedaży produktu lub usługi w zamian za pieniądze. Osoba lub firma składająca ofertę na produkt lub usługę nazywana jest oferentem, a osoba lub firma kupująca produkt lub usługę nazywana jest klientem przetargu. Nabywcą po drugiej stronie wstępnego przetargu może być klient, konkurent, dostawca lub ktokolwiek inny.
Jak przetargi są wykorzystywane w branży medycznej?
Istnieje wiele sposobów, w jakie praktyka medyczna może zdecydować się na złożenie oferty na projekt, po ogłoszeniu przetargu. Możesz zostać zaproszony do złożenia ceny za projekt lub możesz zostać poproszony o złożenie oferty na określoną liczbę godzin w ramach projektu. Inne organizacje prowadzące przetargi mogą zaprosić Cię do przedstawienia szacunkowej wyceny czasu i kosztów wykonania projektu. W większości przypadków najłatwiej jest przedstawić cenę za projekt. W ten sposób możesz zaoferować ustaloną kwotę bez konieczności szacowania swojego czasu lub pisania szczegółowej specyfikacji projektu. Chociaż niektóre firmy preferują określoną liczbę godzin dla projektów, wiele z nich woli cenę, ponieważ jest ona mniej subiektywna i pozostawia pewne pole do negocjacji.
Rodzaje przetargów medycznych
Istnieją różne rodzaje przetargów, do których realizacji możesz zostać zaproszony. Badanie rynku – ten rodzaj przetargu ma na celu poznanie ceny i ilości towarów i usług, które są potrzebne przedsiębiorstwu. Przetarg na badanie rynku ma zwykle charakter doraźny i nie ma wbudowanego budżetu. Kwalifikacja wstępna – ten rodzaj przetargu jest zazwyczaj wykorzystywany przez klienta do identyfikacji najlepszych oferentów. Jest to forma sprawdzania i zazwyczaj obejmuje pytania dotyczące doświadczenia oferenta, jakości pracy i kosztów. Niektóre organizacje pozwalają na przedstawienie ceny w tego typu przetargu. Wstępna kwalifikacja jest również znana jako przetarg wstępny. W tym przypadku jesteś proszony o podanie podstawowych informacji o sobie, swojej organizacji i swoich usługach. Więcej o tym jak napisać najlepszy przetarg prekwalifikacyjny dowiesz się w tym artykule.
Dlaczego firmy korzystają z przetargów?
Istnieją dwa główne powody, dla których każda organizacja może zdecydować się na zaproszenie do przetargu. Pierwszym jest lepsze zrozumienie rynku i zmierzenie zainteresowania produktem lub usługą. Na przykład szpital może chcieć wiedzieć, co ludzie myślą o swoich obecnych usługach i co chcieliby zmienić. Jeśli szpital nie chce pytać swoich obecnych klientów o te rzeczy, to może lepiej dla niego będzie zaprosić klientów do składania propozycji, aby lepiej zrozumieć rynek. Drugim powodem jest uzyskanie lepszego oszacowania kosztów i czasu potrzebnego do ukończenia projektu. Na przykład firma zarządzająca projektami może chcieć poznać koszt projektu lub klient może chcieć wiedzieć, ile będzie kosztować otrzymanie określonego poziomu usług.
Jak przygotować dobry przetarg
Jeżeli zostaniesz zaproszony do złożenia oferty na projekt, powinieneś poświęcić czas na zrozumienie wymagań i procesu wymagań dla danego projektu. Pomoże Ci to w przygotowaniu dobrej oferty. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak napisać dobrą ofertę.
- Skierować się do publiczności – Kiedy piszesz przetarg, upewnij się, że piszesz go dla zamierzonej publiczności. Jest to ważne, ponieważ chcesz uniknąć pisania przetargu, którego nikt nie chciałby przeczytać. Należy zatem kierować się do pożądanego klienta, którym może być klient, kierownik projektu lub inna osoba, która może przeczytać Twoją ofertę.
- Unikaj żargonu – Jeśli piszesz ofertę dla kierownika projektu, nie chcesz używać terminów, które zrozumieją tylko kierownicy projektów. Wynika to z faktu, że kierownicy projektów mogą mieć inne wymagania niż pozostali klienci.
- Zachowaj formę briefu przetargowego – Ważne jest, aby zachować formę briefu przetargowego, abyś mógł złożyć go w krótki i zwięzły sposób. Jest tak dlatego, że nie chcesz, aby Twoja oferta zajęła zbyt dużo czasu na przeczytanie i ocenę.
Wskazówki dotyczące pisania wymagań przetargowych
- Upewnij się, że piszesz prostym językiem, bez zbyt wielu technicznych terminów.
- Upewnij się, że twoje terminy są precyzyjne i dokładne, bez żadnych niejasności.
- Upewnij się, że twoje wymagania są wystarczająco szczegółowe, aby zapewnić dokładne i precyzyjne informacje.
- Używaj przykładów wszędzie tam, gdzie to możliwe, aby twoje wymagania były bardziej precyzyjne i dokładne.
- Dołącz listę kontaktów, gdzie można się z Tobą skontaktować. – Dołącz listę swoich istotnych dokumentów.
Podsumowanie
Sektor medyczny jest lukratywnym rynkiem dla firm przeprowadzających przetargi (https://medical-studio.pl/co-warto-wiedziec-o-przetargach-medycznych). Aby skutecznie przeprowadzić przetarg, musisz jasno przedstawić swoją wiedzę i doświadczenie w danej branży. Musisz również umieć pokazać, w jaki sposób zaspokoisz potrzeby klienta. Stosując się do omówionych powyżej porad i wskazówek, będziesz w stanie sprawnie i skutecznie złożyć dobry przetarg.